Blog series which features the talents of the studio, the ones who compose our pulsating atmosphere;

Golden Coins: Pamella Pesarelli, 3D artist.

OI #GoldenCoins shows our 3D Artist Pamella Pesareli and her adventures around the 3D world.

Prata da Casa: James Brelaz, el Motion Designer

#GoldenCoins comes in this glory Monday to shake a little bit of your life. Today we talk about our precious James Brelaz, the Motion Designer that always has a hidden trick and know all the questions we may have about anything. (specially softwares!) Brelax, Breláz, Brêlaz. How long are you here at Cafundó and what […]

#PratadaCasa 4: Giovanni Girardi, Ilustrador.

Let’s discober the other golden coins of the yellow house?? Today we’re gonna talk about the main front of Illustration in Cafundó: Giovanni Girardi. It’s an old buddy we have since 2010, and so on he has engalarged our borders and gave a special shine to our work. Just about he got here, he joined […]

#PratadaCasa 03 – Roland Roderjan

strong>#GoldenCoinathe 3rd has arrived! We are going to talk about out rcreative resources inside the studio. Today is a special date for designers in Brazil so let’s talk about our Art Web director. He whom has, besides some other stories, is a graduated designer from UFPR – city of Curitiba.. Roland Roderjan is the guy […]

#Pratadacasa 02: Douglas da Silva

If you haven’t seen our #GoldenCoin01, this is a special moment where  Cafundó is revealing to the world the talented ones that make our team shine abroud.. Now #GoldenCoins 2nd edition is gonna talk about a boy who came here to let everything work fine. This guy programmed this blog: if everything works, he is […]

Prata da Casa #1 – Felipe Fox

Cafundó is gonna to share its #GoldenCoins: the brave heros who passed through our trembling selection, slaying dragons and Léo-ns so they could seat at ease in a throne of the Yellow House. Ok, maybe not. But they are our precious creative resources that are able to transform fabulous ideas into reality. The one who […]

The last news of our creative lab.

SIMPLE SCORE

Get to know the app that will help you sum points to your games.

Calendário 2014

Como você gostaria de se retratar em 2014?

HEART ATTACK!

We should always be very cautious about our healthy, specially about heart attacks.

Pílula 01: Moustache Fever

O bonde do Mr. Biggous trazendo alegria para a sua vida.

O SUMIÇO DO GALO

Num ato repentino, nosso companheiro Galo Inácio deu no pé e descabelou todo mundo por aqui. Onde ele se meteu?!

Manifesto Social

Arranjamos um jeito de lidar com todas as notícias das manifestações. Acompanhe o feed de jornais e redes sociais ao mesmo tempo.
Join our saga in producing an animated short film.


Inteligência digital por quem entende.

Our Stuff / posted by in 14 Jan of 2010

No final do ano passado, eu e o excelentíssimo senhor João Marcelo, também aqui do Cafundó, estivemos prestigiando o evento Expo Management 2009, promovido pela HSM. Neste evento estiveram presentes pensadores e personalidades do mundo empresarial, tais como
Christie Hefner – Atual Presidente Mundial da Playboy
Jack Welch – Lendário Presidente da GE
Rudolph Giuliani – Ex-prefeito de NY
Bill Tancer – Cientista digital, autor do livro Click
Michael Porter – Maior autoridade mundial em estratégia competitiva
Paul Krugman – Prêmio nobel de economia em 2008
Entre outros…

Pois bem, deu pra ver que a coisa não era brincadeira por lá e para não deixar a idéia morrer, resolvi fazer este post para dividir com os leitores do blog, uma questão que persistiu durante os 3 dias que estivemos em SP. O mais interessante é que apesar de estarmos num evento tipicamente empresarial e de gestão, todos os palestrantes, sem exceção, falaram sobre mídias digitais, mídias socias e a inclusão digital das empresas. Como fazer, quando fazer, o que fazer, com quem fazer e por aí vai.
Isso nos deixa muito esperanços em perceber que se pensadores de nível mundial como os citados, já estão a muito tempo trabalhando e pensando em modelos de negócio e interações via mídias digitais e principalmente em plataformas de engajamento social, é porque essa tendência se demonstra claramente concretizada e quem não souber trabalha-la com perfeição, ficará a mercê de quem sabe.

Nós ainda estamos aprendendo, mas e quem já sabe tudo? Ou melhor, será que alguém tem a formula?

Pra pensar e principalmente, trabalhar!

Um forte abraço!

[fbcomments]